Nelipyöräsuuntaus

Säätämällä ohjauskulmat varmistetaan, että auton kaikki renkaat näyttävät samaan suuntaan kuin auton kulkusuunta on.
Etuvetoisissa autoissa vetovoima pyrkii kääntämään pyörät auraavaan asentoon.
Tätä kompensoidaan lisäämällä pyörien haritusta lievästi.
Takavetoisissa autoissa vierintävastus pyrkii suoraan ajettaessa kääntämään renkaat harituksen puolelle ja aurauksella kompensoidaan tätä virhettä.

Ohjauskulmat kannattaa tarkistuttaa vähintään kerran vuodessa. Tarkistus on hyvä tehdä talven jälkeen. Samoin kulmat on hyvä tarkistuttaa uusien renkaiden asennuksen yhteydessä.
Nelipyöräsuuntaus on syytä tehdä myös silloin, jos renkaat kuluvat epätasaisesti tai renkaaseen on kohdistunut kova isku.
Ohjauskulmien säätö on yksi auton tärkeimmistä huolloista. Säädöllä voidaan vähentää renkaiden epätasaista kulumista ja parantaa auton ajettavuutta. Mikäli säätöjä ei tehdä, renkaat voivat kulua käyttökelvottomiksi hyvinkin nopeasti.
Ohjauskulmat voivat mennä vikaan ajettaessa esimerkiksi kadunreunakivetykseen, kuoppaan tai korkeaan asfaltin reunaan suurella nopeudella. Säätöjen muuttuminen vaikuttaa yleensä ensimmäisenä juuri renkaiden kulumiseen vaikkei auton ajettavuudessa vielä huomattaisi mitään vikaa.
Ohjauskulmat on syytä tarkistuttaa välittömästi myös silloin, kun auton alustaan vaihdetaan osia.

Alustasarjan asennuksen jälkeen nelipyöräsuuntaus on äärimmäisen tärkeä auton ajo-ominaisuuksien ja renkaiden kulumisen kannalta.